Minimalne wymagania dla feedów produktowych pod marketplace Avanti24.pl
Ogólne
- Feed produktowy jest zbiorem pojedynczych instancji danego produktu opisanych jednoznacznymi cechami przedstawiony w formacie XML.
- Feed może się wzorować na feedach wymaganych przez Google integrowanych z Google Merchant Center lub wymaganych przez Facebooka w Facebook Product Catalog:
Informacja o stałym IP
IP naszej aplikacji, która zaciąga pliki od klienta to:
- 3.68.181.159
- 18.194.238.9
- 3.77.3.130
Parametry
id [identyfikator]
Wymagane
Opis
Unikalny identyfikator Twojego produktu.Przykład
A2B4
Składnia
Maks. 50 znaków
Mikrodane schema.org
Product.sku
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Każdy produkt musi mieć unikalną wartość. Gdy to możliwe, używaj jednostki magazynowej produktu.
- Nie zmieniaj identyfikatora przy aktualizacji danych.
- Używaj tylko prawidłowych znaków Unicode. Unikaj nieprawidłowych znaków: sterujących, funkcyjnych i znaków obszaru prywatnego użytku.
title [tytuł]
Wymagane
Opis
Nazwa produktu.Przykład
Męska bawełniana koszulka polo
Składnia
Maks. 150 znaków
Mikrodane schema.org
Product.name
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Dokładnie opisz swój produkt w sposób zgodny z tytułem na stronie docelowej.
- W opisie nie stosuj promocyjnych haseł w stylu "darmowa dostawa", nie pisz całości wielkimi literami i nie używaj wymyślnych obcych znaków.
- Jeśli występują odmiany:
- opisz cechę wyróżniającą Twój produkt, np. "rozmiar" lub "kolor".
description [opis]
Wymagane
Opis
Opis Twojego produktu.Przykład
Ta klasyczna czerwona męska koszulka polo jest wykonana w 100% z bawełny organicznej, ma dopasowany krój oraz firmowe logo wyhaftowane na piersi z lewej strony. Prać w pralce w zimnej wodzie. Produkt importowany.
Składnia
Maks. 5000 znaków
Mikrodane schema.org
Product.description
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Dokładnie opisz produkt w sposób pasujący do opisu na stronie docelowej.
- W opisie nie stosuj promocyjnych haseł w stylu "darmowa dostawa", nie pisz całości wielkimi literami i nie używaj wymyślnych obcych znaków
- Mają się w nim znaleźć tylko informacje o produkcie. Nie podawaj linków do swojego sklepu, informacji handlowych, informacji dotyczących konkurencji, innych produktów lub akcesoriów.
link [link]
Wymagane
Opis
Strona docelowa produktu.Przykład
https://www.example.com/asp/sp.asp?cat=12&id=1030
Mikrodane schema.org
Offer.url
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Użyj zakodowanego adresu URL zgodnego ze standardem RFC 2396 lub RFC 1738. Np. przecinek będzie w nim przedstawiony jako "%2C".
- URL powinien zawierać parametry utm_source oraz utm_medium jednoznacznie wskazujące na kampanię prowadzoną przez zespół Gazeta.pl.
- Użyj zweryfikowanej nazwy domeny.
- Zaczynaj zawsze urle od "https".
image_link [link_do_zdjęcia]
Wymagane
Opis
URL głównego zdjęcia produktu.Przykład
https://www.example.com/zdjecie1.jpg
Mikrodane schema.org
Product.image
Podsumowanie wymagań minimalnych
- W przypadku adresu URL obrazu:
- Podaj link do głównego zdjęcia swojego produktu.
- Adres musi zawierać na początku "https".
- Użyj zakodowanego adresu URL zgodnego ze standardem RFC 2396 lub RFC 1738. Np. przecinek będzie w nim przedstawiony jako "%2C".
- Sprawdź wcześniej jak limitowany jest ruch lub liczba requestów do miejsca hostowania zdjęć - bardzo często limity wydłużają czas aktualizacji feedu kilkakrotnie lub w ogóle uniemożliwiają jego zdroworozsądkowe aktualizowanie.
- W przypadku zdjęcia:
- Odpowiednio zaprezentuj sprzedawany towar.
- Korzystaj z przyjętych formatów: GIF bez animacji (.gif), JPEG (.jpg/.jpeg), PNG (.png)
- Produkty niebędące odzieżą pokazuj na zdjęciach o rozmiarze co najmniej 100 x 100 pikseli.
- W przypadku produktów odzieżowych używaj zdjęć o rozmiarze co najmniej 250 x 250 pikseli.
- Nie przesyłaj obrazów o rozmiarze ponad 64 megapikseli lub wielkości pliku przekraczającej 16 MB.
- Nie powiększaj zdjęć i nie przesyłaj miniatur.
- Zdjęcia nie mogą zawierać tekstów promocyjnych, znaków wodnych ani obramowania.
price [cena]
Wymagane
Opis
Cena produktu.Przykład
15.00 PLN
Składnia
Liczba
ISO 4217
Mikrodane schema.org
Offer.priceSpecification
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Starannie podaj cenę produktu, tak by była ona zgodna z ceną na stronie docelowej.
- Nie przesyłaj ceny 0 zł - po prostu wyklucz te produkty.
- Uwzględnij w cenie podatek od towarów i usług VAT.
sale_price [cena_promocyjna]
Wymagane
Opis
Cena promocyjna produktu.Przykład
15.00 PLN
Składnia
Liczba
ISO 4217
Mikrodane schema.org
Offer.priceSpecification
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Musisz spełniać wymagania dotyczące atrybutu "price [cena]".
- Oprócz atrybutu price "[cena]" prześlij też atrybut "sale_price [cena_promocyjna]".
- Podaj cenę promocyjną produktu, tak by była ona zgodna z ceną promocyjną na stronie docelowej.
omnibus_price [ostatnia najniższa cena]
Wymagane
Opis
Najniższa cena produktu z ostatnich 30 dni przed ostatnią obniżką.Przykład
15.00 PLN
Składnia
Liczba
ISO 4217
Mikrodane schema.org
Offer.priceSpecification
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Musisz spełniać wymagania dotyczące atrybutu "price [cena]".
- Oprócz atrybutu price [cena]wskazującego cenę katalogową i "sale_price [cena_promocyjna]" prześlij też atrybut "omnibus_price [ostatnia najniższa cena]"
- Podaj najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni przed ostatnią obniżką.
category [kategoria_produktu]
Wymagane
Opis
Określona przez Ciebie kategoria sprzedawanego produktu.Przykład
Dom > Kobiety > Sukienki > Sukienki długie
Składnia
Maks. 750 znaków alfanumerycznych
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Podaj pełną kategorię. Np.: "Home > Women > Dresses > Maxi Dresses [Dom > Kobiety > Sukienki > Sukienki długie]", a nie samo Dresses "[Sukienki]".
GTIN [GTIN]
Wymagane
Opis
Użyj atrybutu GTIN [GTIN], aby przesłać globalne numery jednostek handlowych (GTIN). Numer GTIN jednoznacznie identyfikuje produkt.Przykład
tekst: 3234567890126 <g:gtin>3234567890126</g:gtin>
Składnia
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Wymagany dla wszystkich produktów z numerem GTIN przypisanym przez producenta.
- Poza numer GTIN klient może posiadać także EAN, który jest 13-cyfrowy (GTIN-13). W takim przypadku należy podać obydwa numer - GTIN oraz EAN.
- Prześlij wszelkie inne istotne unikalne identyfikatory produktów. Może być konieczne przesłanie atrybutów brand [brand] i MPN [mpn]. Gdy prześlesz te identyfikatory produktów, będziemy mogli lepiej zrozumieć, co sprzedajesz. Gdy wiemy, co sprzedajesz, możemy wzbogacić Twoje reklamy i bezpłatne oferty oraz pomóc klientom w dostosowaniu ich produktów. Więcej informacji o atrybutach identyfikatora produktu
- Prześlij wartość numeru GTIN zdefiniowaną w oficjalnym przewodniku weryfikacji GS1. W szczególności, aby spełnić następujące wymagania: [gtin]
- Upewnij się, że cyfra kontrolna jest obecna i poprawna za pomocą kalkulatora cyfr kontrolnych GS1.
- Nie przesyłaj numeru GTIN z ograniczonych zakresów. Zakresy ograniczone mają następujące prefiksy: 02, 04 lub 2.
- Nie podawaj numeru GTIN w zakresach kuponów. Kupony mają następujące zakresy prefiksów GS1: 05, 98–99.
- Nie przesyłaj numeru GTIN dla produktu generycznego.
- Nie przesyłaj numeru GTIN produktu, który go nie ma. Jeśli jesteś jedynym sprzedawcą produktu lub jeśli Twój produkt jest marką sklepu, zazwyczaj nie będzie on miał numeru GTIN, więc nie musisz go przesyłać.
- Użyj poprawnego numeru GTIN dla każdego produktu, w tym wariantów. Każdy produkt i wariant produktu (różne kolory lub rozmiary) ma swój własny numer GTIN, więc upewnij się, że podałeś prawidłową wartość. Nie zgaduj ani nie wymyślaj wartości.
- Nie przesyłaj wielu produktów dla tego samego kraju i języka, które używają tego samego numeru GTIN i mają te same wartości atrybutów wariantu. Atrybuty wariantu obejmują condition [stan] i opakowanie zbiorcze [opakowanie zbiorcze] dla wszystkich produktów oraz color [kolor] i rozmiar [rozmiar] dla produktów odzieżowych.[gtin]
google_product_category [kategoria_produktów_Google]
Opcjonalne
Opis
Określona przez Google kategoria, do której należy Twój produkt.Przykład
Ubrania i akcesoria > Ubrania > Odzież wierzchnia > Płaszcze i kurtki
Składnia
Wartości z mapy kategorii produktów Google: pełna ścieżka kategorii
Składnia
Mapa kategorii GooglePodsumowanie wymagań minimalnych
- Możesz przesłać pomocniczo klasyfikację produktów stosowaną w feedach do Googla - dzięki czemu pomoże nam to w jeszcze lepszym dopasowaniu produktu do naszego drzewa.
- Użyj tylko jednej kategorii.
- Użyj najbardziej adekwatnej kategorii.
- Podaj pełną ścieżkę nazwy kategorii lub jej liczbowy identyfikator.
gender [płeć]
Wymagane
Opis
Płeć, dla której przeznaczony jest Twój produkt.Przykład
unisex [uniseks]
Obsługiwane wartości
male [męski]
female [damski]
unisex [uniseks]
child
boy
girl
Mikrodane schema.org
Product.audience.suggestedGender
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Bardzo istotny atrybut do przekazania w feedzie.
brand [marka]
Wymagane
Opis
Nazwa marki Twojego produktu.Przykład
Google
Składnia
Maks. 70 znaków
Mikrodane schema.org
Product.brand
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Podaj markę produktu, która jest ogólnie rozpoznawalna dla klientów.
- Nie podawaj jako marki nazwy swojego sklepu, chyba że wytwarzasz oferowany produkt albo należy on do ogólnej kategorii marki. Jeśli na przykład oferujesz produkty sprzedawane pod marką dystrybutora lub spersonalizowaną biżuterię, możesz jako markę podać nazwę sklepu.
- Jeśli produkt nie ma marki, prześlij nazwę producenta lub dostawcy w atrybucie "brand [marka]".
- Nie przesyłaj takich wartości jak "nie dotyczy", "ogólne", "brak marki" lub "nie istnieje".
color [kolor]
Wymagane
Opis
Kolor lub kolory produktu.Przykład produktu jednego koloru
czarny (lub black)
Przykład produktu z kilkoma kolorami
czarny,biały,fioletowy (lub black, white, purple)
Składnia
Maks. 100 znaków alfanumerycznych (maks. 40 znaków na kolor).
Mikrodane schema.org
Product.color
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Nie używaj liczb, np. "0 2 4 6 8".
- Nie używaj pojedynczych liter, np. "R".
- Nie odwołuj się do produktu ani zdjęcia tekstem w rodzaju "zobacz zdjęcie".
size [rozmiar]
Wymagane
Opis
Rozmiar Twojego produktu.Przykład
M,L,XL
29,30,45
UK45,UK46,UK32
Składnia
Maks. 100 znaków
Mikrodane schema.org
Product.size
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Łącz te same produkty z różnymi rozmiarami w postaci jednego ciągu poszczególnych rozmiarów oddzielonych przecinkiem bez spacji.
- Jeśli podajesz złożone rozmiary, połącz je w jedną wartość. Np. "40/86 wysoki" dla obwodu szyi 40 cm, długości rękawa 86 cm i kroju przeznaczonego dla wysokich osób.
- Jeśli Twój produkt ma rozmiar uniwersalny lub jeden rozmiar jest odpowiedni dla większości nabywców, możesz użyć wartości: "jeden rozmiar", "JR", "rozmiar uniwersalny", "RU najpopularniejszy rozmiar" lub "NR".
- W przypadku produktów w opakowaniach zbiorczych utworzonych przez sprzedawców należy podać liczbę sztuk w opakowaniu zbiorczym przy użyciu atrybutu "multipack [opakowanie_zbiorcze]". Nie podawaj liczby sztuk w opakowaniu zbiorczym w atrybucie "size [rozmiar]".
Shoe size [rozmiar buta]
Opcjonalne
Opis
Rozmiar obuwia w Twoim feedzie.Przykład
29,30,45
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Jeśli w feedzie przesyłasz zarówno odzież, jak i obuwie, to ta cecha pozwoli na ich rozróżnienie w marketplace Avanti24.pl.
- Łącz te same produkty z różnymi rozmiarami w postaci jednego ciągu poszczególnych rozmiarów oddzielonych przecinkiem bez spacji.
size_system [tabela_rozmiarów]
Opcjonalne
Opis
Kraj pochodzenia tabeli rozmiarów używanej w przypadku Twoich produktów.Przykład
US
Obsługiwane wartości
US
UK
EU
DE
FR
JP
CN (Chiny)
IT
BR
MEX
AU
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Jeśli nie prześlesz atrybutu, domyślnie przyjęty zostanie Twój kraj sprzedaży.
material [materiał]
Opcjonalne
Opis
Tkanina lub materiał produktu.Przykład
skóra
Składnia
Maks. 200 znaków
Mikrodane schema.org
Product.material
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Aby wskazać, że jeden produkt (a nie jego wersje) wykonano z kilku materiałów, dodaj główny materiał, a po nim maks. 2 dodatkowe rozdzielone przecinkiem - na przykład zamiast "BawełnaPoliesterElastan" wpisz "bawełna,poliester,elastan".
pattern [wzór]
Opcjonalne
Opis
Wzór lub nadruk graficzny na produkcie.Przykład
paski
kropki
paisley
Składnia
Maks. 100 znaków
Mikrodane schema.org
Product.pattern
size_type [rodzaj_rozmiaru]
Opcjonalne
Opis
Krój produktu odzieżowego.Przykład
maternity [odzież ciążowa]
Obsługiwane wartości
regular [standardowy]
petite [mały damski]
oversize
maternity [odzież ciążowa]
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Jeśli nie podasz atrybutu, domyślną wartością będzie "regular [standardowy]".
eco
Opcjonalne
Obsługiwane wartości
1
0
Tak
Nie
Yes
no
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Jeśli produkty są eco to wypełniamy wartość "1, Tak, Yes".
Season
Opcjonalne
Obsługiwane wartości
summer
winter
spring
autumn
Zima
Lato
Jesien
Wiosna
AU/WT
SP/SM
Podsumowanie wymagań minimalnych
- Opis z jakiej kolekcji jest produkt.