Minimalne wymagania dla feedów produktowych pod marketplace Avanti24.pl

Ogólne

Informacja o stałym IP

IP naszej aplikacji, która zaciąga pliki od klienta to:

  • 3.68.181.159
  • 18.194.238.9
  • 3.77.3.130

Parametry

id [identyfikator]

Wymagane

Opis

Unikalny identyfikator Twojego produktu.

Przykład

  • A2B4

Składnia

  • Maks. 50 znaków

Mikrodane schema.org

  • Product.sku

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Każdy produkt musi mieć unikalną wartość. Gdy to możliwe, używaj jednostki magazynowej produktu.
  • Nie zmieniaj identyfikatora przy aktualizacji danych.
  • Używaj tylko prawidłowych znaków Unicode. Unikaj nieprawidłowych znaków: sterujących, funkcyjnych i znaków obszaru prywatnego użytku.
title [tytuł]

Wymagane

Opis

Nazwa produktu.

Przykład

  • Męska bawełniana koszulka polo

Składnia

  • Maks. 150 znaków

Mikrodane schema.org

  • Product.name

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Dokładnie opisz swój produkt w sposób zgodny z tytułem na stronie docelowej.
  • W opisie nie stosuj promocyjnych haseł w stylu "darmowa dostawa", nie pisz całości wielkimi literami i nie używaj wymyślnych obcych znaków.
  • Jeśli występują odmiany:
    • opisz cechę wyróżniającą Twój produkt, np. "rozmiar" lub "kolor".
description [opis]

Wymagane

Opis

Opis Twojego produktu.

Przykład

  • Ta klasyczna czerwona męska koszulka polo jest wykonana w 100% z bawełny organicznej, ma dopasowany krój oraz firmowe logo wyhaftowane na piersi z lewej strony. Prać w pralce w zimnej wodzie. Produkt importowany.

Składnia

  • Maks. 5000 znaków

Mikrodane schema.org

  • Product.description

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Dokładnie opisz produkt w sposób pasujący do opisu na stronie docelowej.
  • W opisie nie stosuj promocyjnych haseł w stylu "darmowa dostawa", nie pisz całości wielkimi literami i nie używaj wymyślnych obcych znaków
  • Mają się w nim znaleźć tylko informacje o produkcie. Nie podawaj linków do swojego sklepu, informacji handlowych, informacji dotyczących konkurencji, innych produktów lub akcesoriów.
link [link]

Wymagane

Opis

Strona docelowa produktu.

Przykład

  • https://​www.example.​com/​asp​/sp.asp?cat=​12&id=1030

Mikrodane schema.org

  • Offer.url

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Użyj zakodowanego adresu URL zgodnego ze standardem RFC 2396 lub RFC 1738. Np. przecinek będzie w nim przedstawiony jako "%2C".
  • URL powinien zawierać parametry utm_source oraz utm_medium jednoznacznie wskazujące na kampanię prowadzoną przez zespół Gazeta.pl.
  • Użyj zweryfikowanej nazwy domeny.
  • Zaczynaj zawsze urle od "https".
image_link [link_do_zdjęcia]

Wymagane

Opis

URL głównego zdjęcia produktu.

Przykład

  • https://​www.example.​com/​zdjecie1.​jpg

Mikrodane schema.org

  • Product.image

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • W przypadku adresu URL obrazu:
    • Podaj link do głównego zdjęcia swojego produktu.
    • Adres musi zawierać na początku "https".
    • Użyj zakodowanego adresu URL zgodnego ze standardem RFC 2396 lub RFC 1738. Np. przecinek będzie w nim przedstawiony jako "%2C".
    • Sprawdź wcześniej jak limitowany jest ruch lub liczba requestów do miejsca hostowania zdjęć - bardzo często limity wydłużają czas aktualizacji feedu kilkakrotnie lub w ogóle uniemożliwiają jego zdroworozsądkowe aktualizowanie.
  • W przypadku zdjęcia:
    • Odpowiednio zaprezentuj sprzedawany towar.
    • Korzystaj z przyjętych formatów: GIF bez animacji (.gif), JPEG (.jpg/.jpeg), PNG (.png)
    • Produkty niebędące odzieżą pokazuj na zdjęciach o rozmiarze co najmniej 100 x 100 pikseli.
    • W przypadku produktów odzieżowych używaj zdjęć o rozmiarze co najmniej 250 x 250 pikseli.
    • Nie przesyłaj obrazów o rozmiarze ponad 64 megapikseli lub wielkości pliku przekraczającej 16 MB.
    • Nie powiększaj zdjęć i nie przesyłaj miniatur.
    • Zdjęcia nie mogą zawierać tekstów promocyjnych, znaków wodnych ani obramowania.
price [cena]

Wymagane

Opis

Cena produktu.

Przykład

  • 15.00 PLN

Składnia

  • Liczba
  • ISO 4217

Mikrodane schema.org

  • Offer.priceSpecification

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Starannie podaj cenę produktu, tak by była ona zgodna z ceną na stronie docelowej.
  • Nie przesyłaj ceny 0 zł - po prostu wyklucz te produkty.
  • Uwzględnij w cenie podatek od towarów i usług VAT.
sale_price [cena_promocyjna]

Wymagane

Opis

Cena promocyjna produktu.

Przykład

  • 15.00 PLN

Składnia

  • Liczba
  • ISO 4217

Mikrodane schema.org

  • Offer.priceSpecification

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Musisz spełniać wymagania dotyczące atrybutu "price [cena]".
  • Oprócz atrybutu price "[cena]" prześlij też atrybut "sale_​price [cena_promocyjna]".
  • Podaj cenę promocyjną produktu, tak by była ona zgodna z ceną promocyjną na stronie docelowej.
omnibus_price [ostatnia najniższa cena]

Wymagane

Opis

Najniższa cena produktu z ostatnich 30 dni przed ostatnią obniżką.

Przykład

  • 15.00 PLN

Składnia

  • Liczba
  • ISO 4217

Mikrodane schema.org

  • Offer.​​priceSpecification

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Musisz spełniać wymagania dotyczące atrybutu "price [cena]".
  • Oprócz atrybutu price [cena]wskazującego cenę katalogową i "sale_​price [cena_promocyjna]" prześlij też atrybut "omnibus_price [ostatnia najniższa cena]"
  • Podaj najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni przed ostatnią obniżką.
category [kategoria_produktu]

Wymagane

Opis

Określona przez Ciebie kategoria sprzedawanego produktu.

Przykład

  • Dom > Kobiety > Sukienki > Sukienki długie

Składnia

  • Maks. 750 znaków alfanumerycznych

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Podaj pełną kategorię. Np.: "Home > Women > Dresses > Maxi Dresses [Dom > Kobiety > Sukienki > Sukienki długie]", a nie samo Dresses "[Sukienki]".
GTIN [GTIN]

Wymagane

Opis

Użyj atrybutu GTIN [GTIN], aby przesłać globalne numery jednostek handlowych (GTIN). Numer GTIN jednoznacznie identyfikuje produkt.

Przykład

  • tekst: 3234567890126 <g:gtin>3234567890126</g:gtin>

Składnia

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Wymagany dla wszystkich produktów z numerem GTIN przypisanym przez producenta.
  • Poza numer GTIN klient może posiadać także EAN, który jest 13-cyfrowy (GTIN-13). W takim przypadku należy podać obydwa numer - GTIN oraz EAN.
  • Prześlij wszelkie inne istotne unikalne identyfikatory produktów. Może być konieczne przesłanie atrybutów brand [brand] i MPN [mpn]. Gdy prześlesz te identyfikatory produktów, będziemy mogli lepiej zrozumieć, co sprzedajesz. Gdy wiemy, co sprzedajesz, możemy wzbogacić Twoje reklamy i bezpłatne oferty oraz pomóc klientom w dostosowaniu ich produktów. Więcej informacji o atrybutach identyfikatora produktu
  • Prześlij wartość numeru GTIN zdefiniowaną w oficjalnym przewodniku weryfikacji GS1. W szczególności, aby spełnić następujące wymagania: [gtin]
    • Upewnij się, że cyfra kontrolna jest obecna i poprawna za pomocą kalkulatora cyfr kontrolnych GS1.
    • Nie przesyłaj numeru GTIN z ograniczonych zakresów. Zakresy ograniczone mają następujące prefiksy: 02, 04 lub 2.
    • Nie podawaj numeru GTIN w zakresach kuponów. Kupony mają następujące zakresy prefiksów GS1: 05, 98–99.
    • Nie przesyłaj numeru GTIN dla produktu generycznego.
    • Nie przesyłaj numeru GTIN produktu, który go nie ma. Jeśli jesteś jedynym sprzedawcą produktu lub jeśli Twój produkt jest marką sklepu, zazwyczaj nie będzie on miał numeru GTIN, więc nie musisz go przesyłać.
  • Użyj poprawnego numeru GTIN dla każdego produktu, w tym wariantów. Każdy produkt i wariant produktu (różne kolory lub rozmiary) ma swój własny numer GTIN, więc upewnij się, że podałeś prawidłową wartość. Nie zgaduj ani nie wymyślaj wartości.
  • Nie przesyłaj wielu produktów dla tego samego kraju i języka, które używają tego samego numeru GTIN i mają te same wartości atrybutów wariantu. Atrybuty wariantu obejmują condition [stan] i opakowanie zbiorcze [opakowanie zbiorcze] dla wszystkich produktów oraz color [kolor] i rozmiar [rozmiar] dla produktów odzieżowych.[gtin]
google_​​product_​​category [kategoria_​produktów_​Google]

Opcjonalne

Opis

Określona przez Google kategoria, do której należy Twój produkt.

Przykład

  • Ubrania i akcesoria > Ubrania > Odzież wierzchnia > Płaszcze i kurtki

Składnia

  • Wartości z mapy kategorii produktów Google: pełna ścieżka kategorii

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Możesz przesłać pomocniczo klasyfikację produktów stosowaną w feedach do Googla - dzięki czemu pomoże nam to w jeszcze lepszym dopasowaniu produktu do naszego drzewa.
  • Użyj tylko jednej kategorii.
  • Użyj najbardziej adekwatnej kategorii.
  • Podaj pełną ścieżkę nazwy kategorii lub jej liczbowy identyfikator.
gender [płeć]

Wymagane

Opis

Płeć, dla której przeznaczony jest Twój produkt.

Przykład

  • unisex [uniseks]

Obsługiwane wartości

  • male [męski]
  • female [damski]
  • unisex [uniseks]
  • child
  • boy
  • girl

Mikrodane schema.org

  • Product.​audience.​suggested​Gender

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Bardzo istotny atrybut do przekazania w feedzie.
brand [marka]

Wymagane

Opis

Nazwa marki Twojego produktu.

Przykład

  • Google

Składnia

  • Maks. 70 znaków

Mikrodane schema.org

  • Product.brand

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Podaj markę produktu, która jest ogólnie rozpoznawalna dla klientów.
  • Nie podawaj jako marki nazwy swojego sklepu, chyba że wytwarzasz oferowany produkt albo należy on do ogólnej kategorii marki. Jeśli na przykład oferujesz produkty sprzedawane pod marką dystrybutora lub spersonalizowaną biżuterię, możesz jako markę podać nazwę sklepu.
  • Jeśli produkt nie ma marki, prześlij nazwę producenta lub dostawcy w atrybucie "brand [marka]".
  • Nie przesyłaj takich wartości jak "nie dotyczy", "ogólne", "brak marki" lub "nie istnieje".
color [kolor]

Wymagane

Opis

Kolor lub kolory produktu.

Przykład produktu jednego koloru

  • czarny (lub black)

Przykład produktu z kilkoma kolorami

  • czarny,biały,fioletowy (lub black, white, purple)

Składnia

  • Maks. 100 znaków alfanumerycznych (maks. 40 znaków na kolor).

Mikrodane schema.org

  • Product.color

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Nie używaj liczb, np. "0 2 4 6 8".
  • Nie używaj pojedynczych liter, np. "R".
  • Nie odwołuj się do produktu ani zdjęcia tekstem w rodzaju "zobacz zdjęcie".
size [rozmiar]

Wymagane

Opis

Rozmiar Twojego produktu.

Przykład

  • M,L,XL
  • 29,30,45
  • UK45,UK46,UK32

Składnia

  • Maks. 100 znaków

Mikrodane schema.org

  • Product.size

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Łącz te same produkty z różnymi rozmiarami w postaci jednego ciągu poszczególnych rozmiarów oddzielonych przecinkiem bez spacji.
  • Jeśli podajesz złożone rozmiary, połącz je w jedną wartość. Np. "40/86 wysoki" dla obwodu szyi 40 cm, długości rękawa 86 cm i kroju przeznaczonego dla wysokich osób.
  • Jeśli Twój produkt ma rozmiar uniwersalny lub jeden rozmiar jest odpowiedni dla większości nabywców, możesz użyć wartości: "jeden rozmiar", "JR", "rozmiar uniwersalny", "RU najpopularniejszy rozmiar" lub "NR".
  • W przypadku produktów w opakowaniach zbiorczych utworzonych przez sprzedawców należy podać liczbę sztuk w opakowaniu zbiorczym przy użyciu atrybutu "multipack [opakowanie_zbiorcze]". Nie podawaj liczby sztuk w opakowaniu zbiorczym w atrybucie "size [rozmiar]".
Shoe size [rozmiar buta]

Opcjonalne

Opis

Rozmiar obuwia w Twoim feedzie.

Przykład

  • 29,30,45

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Jeśli w feedzie przesyłasz zarówno odzież, jak i obuwie, to ta cecha pozwoli na ich rozróżnienie w marketplace Avanti24.pl.
  • Łącz te same produkty z różnymi rozmiarami w postaci jednego ciągu poszczególnych rozmiarów oddzielonych przecinkiem bez spacji.
size_​​system [tabela_​rozmiarów]

Opcjonalne

Opis

Kraj pochodzenia tabeli rozmiarów używanej w przypadku Twoich produktów.

Przykład

  • US

Obsługiwane wartości

  • US
  • UK
  • EU
  • DE
  • FR
  • JP
  • CN (Chiny)
  • IT
  • BR
  • MEX
  • AU

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Jeśli nie prześlesz atrybutu, domyślnie przyjęty zostanie Twój kraj sprzedaży.
material [materiał]

Opcjonalne

Opis

Tkanina lub materiał produktu.

Przykład

  • skóra

Składnia

  • Maks. 200 znaków

Mikrodane schema.org

  • Product.material

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Aby wskazać, że jeden produkt (a nie jego wersje) wykonano z kilku materiałów, dodaj główny materiał, a po nim maks. 2 dodatkowe rozdzielone przecinkiem - na przykład zamiast "BawełnaPoliesterElastan" wpisz "bawełna,poliester,elastan".
pattern [wzór]

Opcjonalne

Opis

Wzór lub nadruk graficzny na produkcie.

Przykład

  • paski
  • kropki
  • paisley

Składnia

  • Maks. 100 znaków

Mikrodane schema.org

  • Product.pattern
size_​​type [rodzaj_​rozmiaru]

Opcjonalne

Opis

Krój produktu odzieżowego.

Przykład

  • maternity [odzież ciążowa]

Obsługiwane wartości

  • regular [standardowy]
  • petite [mały damski]
  • oversize
  • maternity [odzież ciążowa]

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Jeśli nie podasz atrybutu, domyślną wartością będzie "regular [standardowy]".
eco

Opcjonalne

Obsługiwane wartości

  • 1
  • 0
  • Tak
  • Nie
  • Yes
  • no

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Jeśli produkty są eco to wypełniamy wartość "1, Tak, Yes".
Season

Opcjonalne

Obsługiwane wartości

  • summer
  • winter
  • spring
  • autumn
  • Zima
  • Lato
  • Jesien
  • Wiosna
  • AU/WT
  • SP/SM

Podsumowanie wymagań minimalnych

  • Opis z jakiej kolekcji jest produkt.